Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Educació en mitjans en acció. Models, eines i exemples de bones pràctiques

Alberto Parola, Maria Ranieri

Resum


Actualment l'Educació en Mitjans (EM) ja no pot ser considerat com un camp d'estudi reservat a investigadors de la comunicació, ni com una pràctica privilegiada d'alguns professors. D'una banda, l'EM és ara part de l'agenda de les organitzacions internacionals, que consideren el desenvolupament de les competències mediàtiques un requisit necessari per a exercir plenament la ciutadania en la societat actual. D'altra banda, les pràctiques d'EM són cada vegada més generalitzades a les escoles i involucren un nombre creixent de professors. No obstant això, l'ensenyament dels mitjans de comunicació encara sembla ser una tasca bastant solipsista, on «tot està bé». De fet, hi ha una notable falta d'investigació sobre la qualitat i l'eficàcia de les pràctiques educatives. En la seva dimensió pedagògica, el projecte On Air intenta fer front a aquests problemes proporcionant un conjunt d'eines per dissenyar, desenvolupar i avaluar les activitats d'EM a les escoles. El present treball presenta i analitza els seus resultats parant atenció en l'estructura general de la investigació i les seves conclusions principals.

Text complet: PDF (Castellano)

Anàlisi és una publicació electrònica editada per la Universitat Autònoma de Barcelona
ISSN 2340-5236

Creative Commons
Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca.