Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Concentració de la distribució cinematogràfica a Espanya

Alejandro Pardo, Alfonso Sánchez-Tabernero

Resum


La globalització ha reavivat el debat sobre la concentració dels mitjans de comunicació. La indústria cinematogràfica, referent a això, representa un cas paradigmàtic. Mentre alguns autors consideren que la posició dominant de les companyies nord-americanes prové d'una major identificació del públic amb el cinema nord-americà, uns altres en canvi defensen que l'èxit d'Hollywood es deu al seu control del sistema de distribució. Aquest article analitza la situació del mercat cinematogràfic a Espanya, i en particular, del sector de la distribució. Per tal de fer-ho, aborda un triple objectiu: en primer lloc, identificar el grau de concentració del mercat cinematogràfic espanyol; en segon terme, analitzar la relació existent entre l'èxit de les pel·lícules nord-americanes i la posició dominant de les majors de Hollywood, finalment, avaluar els efectes d'aquesta situació en el funcionament de les pel·lícules espanyoles i europees en el conjunt del mercat nacional

Text complet: PDF (Castellano)

Anàlisi és una publicació electrònica editada per la Universitat Autònoma de Barcelona
ISSN 2340-5236

Creative Commons
Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca.