Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

La presentació de la persona a les xarxes socials : una aproximació des de l’obra d’Erving Goffman

Javier Serrano-Puche

Resum


Les xarxes socials digitals han adquirit una importància creixent com a espai d'interacció i comunicació interpersonal. Encara que amb les peculiaritats pròpies de l'àmbit digital, a les xarxes sociales també s'expressa la identitat personal dels seus usuaris. En l'article s'explora com es presenta el “jo” a les xarxes socials. Es pren com a punt de partida l'obra d'Erving Goffman La presentació de la persona en la vida quotidiana (1959), on el sociòleg canadenc presentava un enfocament dramatúrgic de la interacció social. S'exposa el seu model teòric i s'aplica a l'àmbit de les interaccions online, posant-ho en diàleg amb nombroses investigacions quantitatives i estudis empírics sobre l'expressió de la identitat a internet. Es conclou afirmant la vigència del pensament de Goffman i mostrant, en matèria d'expressió identitària, les semblances i diferències entre la comunicació presencial i la comunicació medidada per la tecnologia.

Text complet: PDF (Castellano)

Anàlisi és una publicació electrònica editada per la Universitat Autònoma de Barcelona
ISSN 2340-5236

Creative Commons
Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca.