Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

A case study on transmedia reception : Fandom on Facebook and social issues in the brazilian telenovela Passione

Maria Immacolata Vassallo de Lopes

Resum


L'article comença mostrant els principals problemes, conceptes i teories dels estudis de recepció de la televisió i com la intensitat de les transformacions de l'entorn mediàtic contemporani requereix d'un ajust d'enfocament en el present de la "societat xarxa" i la seva "ecologia dels mitjans. " Les següents dues parts analitzen com la investigació té el repte d'indagar en la recepció de TV a través de nous mitjans de comunicació i què hi ha de nou en la metodologia d'investigació de la recepció en relació amb els nous mitjans. Per obtenir una aproximació del que seria el principal desafiament metodològic, el treball presenta un exemple empíric de les noves formes d'audiència de televisió de ciència ficció, identificades en els estudis del projecte Obitel, i presenta l'anàlisi d'alguns resultats d'una investigació exploratòria sobre la recepció transmedia per part dels espectadors de Passione, la telenovel·la més vista a Brasil en 2010, en Facebook.

Text complet: PDF (English)

Anàlisi és una publicació electrònica editada per la Universitat Autònoma de Barcelona
ISSN 2340-5236

Creative Commons
Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca.