Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Las leyes de la atracción en los títulos de las películas de cine. Un caso de análisis de la vía heurística en la comunicación de masas

Lluís Pastor

Resum


Aquest article planteja una aproximació als elements cognitius que s'utilitzen en els títols de les pel·lícules per persuadir a un públic local perquè vagi a veure la pel·lícula. L'estudi se centra en els títols de les pel·lícules estrangeres que han estat modificats en la seva traducció a l'espanyol abans de ser exhibides al públic. El marc teòric que s'ha utilitzat per dur a terme la investigació és el de la cognició social. Aquest corrent teòric, a mig camí de la psicologia social i de la psicologia cognitiva, proposa que la cognició sobre qualsevol element comunicatiu es pot realitzar per dues vies: la via central o racional i la via perifèrica o intuïtiva. Aquesta investigació considera els títols de les pel·lícules com a elements persuasius que promouen un tipus de cognició perifèrica, per la qual cosa l'impacte que generen sobre el públic resulta fonamental. L'article analitza quins són els mecanismes que utilitza aquesta via perifèrica per atreure al públic a les sales de cinema a través de la persuasió dels títols de les pel·lícules. En aquest sentit s'analitzen els canvis que es produeixen en els títols de les pel·lícules estrangeres que s'estrenen a Espanya.

Text complet: PDF (Castellano)

Anàlisi és una publicació electrònica editada per la Universitat Autònoma de Barcelona
ISSN 2340-5236

Creative Commons
Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca.