Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Liderazgo y Comunicación : la personalización de la política

Antoni Laguna Platero

Resum


És possible la política sense líders? Qui guanya unes eleccions, el líder o el partit? El líder neix o es fa a través de la comunicació? Com es dedueix, qüestions tan antigues com a transcendentals per a la vida política actual. Perquè el paper del líder ha marcat la política des d'antic, però en l'actualitat ha cobrat una nova dimensió per diversos factors. Especialment després que la televisió, com a mitjà dominant en la transmissió d'informació política a la gran majoria de ciutadans, hagi imposat la personalització com a aspecte central del seu llenguatge informatiu. La imatge televisiva es concreta en persones i no en idees o programes. Els líders que aspiren a guanyar unes eleccions han de superar la gran revàlida de la notorietat. Només a través dels mitjans massius que difonen la seva imatge, els electors poden identificar-ho i avaluar-ho. D'aquesta forma, cada vegada són més els que atribueixen al personatge que dóna rostre i nom al món de la comunicació política i de les estratègies electorals la responsabilidad d'haver-se convertit en el principal element de referència en la decisió del vot.

Text complet: PDF (Castellano)

Anàlisi és una publicació electrònica editada per la Universitat Autònoma de Barcelona
ISSN 2340-5236

Creative Commons
Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca.