Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Modalidades, usos y presencia de la ficción como recurso creativo en la publicidad radiofónica

Núria Arcos Foix, Juan José Perona Páez

Resum


Després de definir què s'entén per ficció en el terreny de la publicitat radiofònica i encunyar tres modalitats ficcionales diferents –dramatitzada, narrada i il·lustrativa o testimonial mediàtica–, aquest article estudia i analitza amb quina freqüència apareixen la ficció i cadascuna de les seves modalitats a les falques de la ràdio convencional, així com la seva especificitat segons el producte o servei anunciat i el tipus de publicitat (comercial o no comercial). Els resultats demostren que, malgrat el seu potencial comunicatiu i de seducció a l'hora de construir missatges eminentment persuasius, la ficció és un recurs creatiu poc utilitzat, del que fan ús menys d'un terç de les insercions.

Text complet: PDF (Castellano)

Anàlisi és una publicació electrònica editada per la Universitat Autònoma de Barcelona
ISSN 2340-5236

Creative Commons
Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca.