Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Diferencias en el consumo audiovisual y multimedia de los menores : entorno rural y urbano

Carmen Marta Lazo, José Antonio Gabelas Barroso

Resum


A large part of research related to audience consumer habits focus on urban areas, not taking into account the characteristics of rural areas. The research in this paper attempts to fill this gap with a comparative study of screen use among the population aged between three and eight years old in both types of environments. One of the initial hypotheses is that children from rural areas prefer channels showing natural entertainment (interpersonal communication with peer groups, street games, playing sports, etc. ) to entertainment from virtual environments, resulting from contact with screens. In this regard, we analyze how the same sector of the population uses different resources in its leisure time and how leisure habits change according to the environment type.

Text complet: PDF (Castellano)

Anàlisi és una publicació electrònica editada per la Universitat Autònoma de Barcelona
ISSN 2340-5236

Creative Commons
Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca.