Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Comunicación empresarial : el caso Inditex

Francesco Screti

Resum


The aim of this paper is to assess the communicative efficacy of the Inditex job portal (www. inditexjobs. com), which constitutes an example of institutional discourse in the digital setting. By means of some theoretical tools of Discourse Analysis, Pragmatics, Textual Linguistics, Critical Discourse Analysis and Semiotics, I will analyze the discursive strategies of Inditex. More specifically, applying the criteria proposed by Renkema for the analysis of the efficacy of institutional communication, I will research if the Inditexjobs homepage is adequate or if it contains correction, consistency or correspondence errors.

Text complet: PDF (Castellano)

Anàlisi és una publicació electrònica editada per la Universitat Autònoma de Barcelona
ISSN 2340-5236

Creative Commons
Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca.