Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Educación mediática y espectadores activos : estrategias para la formación

Jacqueline Sánchez Carrero, José Ignacio Aguaded Gómez

Resum


Media education is a teaching process that is starting to be valued in our societies. The skills that children and teenagers acquire through audiovisual production and critical reception enable them to make important discoveries about the entertainment industry. This research work deals with a learning process about television aimed at 7 to 11 year olds, in which they write their own scripts, make video recordings and digitally edit them, and carry out a critical interpretation of their own audiovisual documents as well as of other programs they watch on television: cartoons, series and advertising. This work considers child audiovisual literacy as a first step in media literacy.

Text complet: PDF (Castellano)

Anàlisi és una publicació electrònica editada per la Universitat Autònoma de Barcelona
ISSN 2340-5236

Creative Commons
Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca.